donderdag 6 september 2012

Kathleen Hendrickx, kandidate plaats 15 voor de BR


Beste

‘Alweer een nieuwkomer met een hoop beloftes’ zal je wel denken. Inderdaad, een nieuwkomer, maar eentje met een dosis ‘gezonde’ ambitie en vastberaden om een wezenlijk verschil te maken. De beloftes laat ik achterwege.
Wel kan ik jullie vertellen waarvoor ik me voluit wil inzetten: WONEN !

Het recht op behoorlijke huisvesting is, net als het recht op gezondheidszorg, een basisrecht. Als deskundige wonen weet ik dat dit vandaag de dag voor velen onder ons al lang niet meer de realiteit is. Het huren van een betaalbare, kwaliteitsvolle woning, laat staan er één te verwerven, is geen evidentie meer.

De jongere generatie krijgt het vereiste startkapitaal om een woning te kopen amper bij elkaar gespaard en wordt genoodzaakt een hoge huurprijs te betalen. De oudere generatie, voor wie de eigen woning de veiligste vorm van pensioen was, krijgt het alsmaar moeilijker om de woning te onderhouden of te renoveren.

BR is ervan overtuigd dat beide generaties de ondersteuning verdienen om dit recht op wonen ten volle te kunnen realiseren. Omdat wonen meer is dan een dak boven je hoofd, is elke stem op plaats 15 een ‘bouwsteen’ voor het woonbeleid. Noem me gerust een dromer of een idealist maar onthoud vooral ….”wat je kan dromen, kan je verwezenlijken”. Ik spreek uit ervaring want … ik heb mijn basisrecht behaald!

Kathleen Hendrickx
Deskundige wonen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.